Funderingar kring att nå sitt mål.

Allmänt | 2012-12-02 | 11:33:28 Kommentera här! » 3 st

Okej, så jag väger 63,3 kg i dagens läge efter att ha tränat sedan 1 september (Är dock rädd att det är magsjuke kilo o jag kommer gå upp det som sagt) det betyder att jag är inte är så jättelångt ifrån mitt mål och att jag kommer kunna nå det till sommaren. Mitt mål är att väga ca 55 kg och ha muskler på armarna inte fettvingar. 
Dock så känner jag mig så tjock jämnt nu, och det är jag inte.. Hade du frågat mig när jag började om någon som väger 63 kg är tjock så hade jag skrattat rakt ut och sagt nej men ändå känner jag mig som ett svullo - lika fet som när jag vägde som mest.
Okej, vissa dagar står jag lite längre framför speglen i underkläderna och är nöjd men andra är bara blöh.
 
Men om jag når mitt mål då, kommer jag känna mig smal eller kommer jag fortfarande hålla armarna för magen på stranden? Kommer jag kunna se mig själv med nya ögon eller kommer jag fortfarande vara jag? 
Tids nog får jag veta svaren.
 
Juste, åkt på världen förkylning nu efter vinterkräksjukan, just my luck. Därför det blir så random inlägg. 
 

Kommentarer
Skrivet av: Kattis

Om det hade varit magsjukekilon hade du gått upp dom nu, tror jag iaf! Så det behöver du nog inte oroa dig för. Men sen, ens självbild är inget som ändras bara sådär. Och det hänger oftast inte på vikten även om det tar sig uttryck så. Alltså du skriver ju om det, du hade inte tyckt att någon annan var direkt tjock på 63 kilo men du tycker att du själv är det. Det tyder ju på att det är något annat som ligger bakom än dom faktiskta kilona.. kanske något du behöver jobba med parallellt med träningen, din egen självbild och hur du ser på dig själv.

2012-12-02 @ 12:02:38
Länk: http://tjockiskattis.blogg.se
Skrivet av: Joline

Oj, 55 kg. Då blir jag ju nyfiken på hur lång du är. För mig låter den vikten som väldigt lite men det beror väl på.

Svar: Jag är 1,62 m :) Har vägt runt 60 under större del av min tonår och känt mig tjock så vill gå ner till 55kg. Hittar jag min trivselvikt innan dess så stannar jag på det.
None None

2012-12-02 @ 19:13:20
Länk: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se
Skrivet av: Karin

Vet precis hur du känner dig. Jag känner mig inte alls smal, och fettet somväller över byxorna är väl ett tecken på att det inte är så heller.. Men väger ändå 7-8 kg mindre än för ett halvår sen. Har svårt att se att jag någonsin kommer kunna visa upp min kropp och vara nöjd.
Men klart att jag har dagar när jag kollar mig i spegeln och tänker - fan jag har ju inte så mycket mage. Föra att dagen efter tycka att jag ser ut som en gris.. Vad är egentligen problemet med folk - gräset är alltid grönare på andra sidan!

2012-12-29 @ 22:44:26
Länk: http://dentuffavagentillbaka.wordpress.com

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: