Makes me so mad!

Allmänt | 2012-11-06 | 14:40:00 Kommentera här! » 2 st

Som ni vet så älskar jag verkligen att kolla runt på olika tumblrs för att få inspiration när det gäller vikt för att hålla mig motiverad. Dock händer det att jag ser bilder som gör mig så arg att jag blir ledsen. 
 
 
Jag hittade denna bildern på en tumblr som riktar sig till folk som vill gå ner i vikt, så detta ska vara tänkt som inspiration. Jag hoppas med hela mitt hjärta att yngre osäkra tjejer inte ser detta, för visst det är smalt men inte hälsosamt. Tycker ni att detta är snyggt? Är jag kanske onormal som ryggar tillbaka och vill springa och käka kakor för att inte se ut såhär? Vill även tillägga att jag tror den är photoshopad. 
Snälla ni, gå ner i vikt för att bli hälsosamma och inte för att bli sjukligt smal. 

Kommentarer
Skrivet av: Joline

Haha, den där bilden vill jag bara skratta åt! Kolla låren och sen magen, nja... det vekar väl inte helt troligt! Detta är verkligen en manipulerad bild! Men! Det är kanske inte så lätt för unga tjejer att tänka på tyvärr!

Svar: Att någon ens ser det som inspiration gör mig lite rädd faktiskt.
None None

2012-11-06 @ 17:01:46
Länk: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Skrivet av: haha

Vadå överdriva "hon är för smal" hysterin?? Även om denna bild må vara "fixad i efterhand" så är detta INTE FÖR SMALT! Om man går efter benen som ser ganska "ofixade" ut så ser man att hon har muskler och fett, dvs hon är vältränad, INTE undernärd. Känner mig personligen sjukt motiverad av denna bild på dessa sjukt snygga ben och jag är 26! :) Här har du något att hetsa upp dig över! : http://iahealth.net/wp-content/uploads/2012/09/anorexia-nervosa2.jpg

Svar: Det handlar inte om att hitta vem som är smalast utan om att de flesta som kollar in där är ute efter att bli motiverade. Och jag ser benen och låren att de är normala och fina men vad jag inte fattar är varför den är redigerad, det behövs ju inte.
None None

2012-11-07 @ 19:47:48

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: