BMI

Allmänt | 2012-10-04 | 09:25:40 Kommentera här! » 2 st

Jag blir irriterad! Jag väger 68,5 idag och jag anser inte att det är övervikt, men jo! Jag som är 162 ska väga 65,7 för att ligga på gränsen mellan normal och överviktig. Vet att man inte ska lita på bmi men jag kan inte låta bli att kolla upp det. Enligt vissa mått är jag 163 och då ska jag väga 66,5 för att vara normalviktig så vet inte vad jag ska gå efter.. Min gamla skolsköterska sa till mig när jag va liten att om man är 1,62 ska man väga 52..
Antagligen ska jag bara följa mitt hjärta och stanna där jag känner mig bekväm men det är ju svårt.
 
 
 

Kommentarer
Skrivet av: Pernilla

Visst kan det vara bra att ha lite måttstockar, men jag tycker inte du ska stirra dig blind på det här med BMI. Jag menar, du kan ju t.ex. väga 68 kg (med samma längd) men vara jättevältränad, alltmedan någon annan väger samma men inte är det minsta vältränad. Det är inte så tillförlitligt det där med BMI om man tänker efter. Gå du på känsla istället, för det viktigaste är att du mår bra och trivs med dig själv. Den känslan kan varken BMI eller en skolsköterska ge dig :)

2012-10-04 @ 15:43:09
Länk: http://skinnyjeans.devote.se
Skrivet av: emma-isabella

Kan "trösta" dig med att säga att jag är 163 och väger 89 kg :/

Svar: Det tröstar mig absolut inte och du ska inte heller jämföra din vikt med min, allas kroppar är olika och det handlar mer om vad man är bekväm med än vad vågen visar. Såg att du har en träningskategori på din blogg och jag är säker på att du kan gå ner om du vill :) Kram!
None None

2012-10-04 @ 23:14:24
Länk: http://emmaisabellavictoria.se

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: