Förklaringar och tankar.

Allmänt | 2012-10-28 | 13:36:15 Kommentera här! » 2 st

Fick en kommentar på min blogg om mitt förra inlägg och vill bara säga en gång för alla att jag menade verkligen inget negativt med det jag skrev och jag förstår vad den som kommenterade menar och jag måste själv tänka på hur jag lägger upp mina inlägg i framtiden. Därför hoppas jag att det jag tänker skriva nu inte blir tolkat på fel sätt utan detta är inte ett påhopp mot en specifik person utan mot delar av vissa viktbloggar. 
Slänger upp kommentaren här också (tog bort ditt namn för att vara säker på att jag inte trampar på några ömma tår. 
 
Jag fyller 20 om drygt en månad, vuxen enligt många och jag ska säga att jag har vuxit upp som mest under den tid jag tränat. 
Ni kan nog se skillnade i inlägg från förr och nyare inlägg..
När jag började skriva och märkte att jag hade läsare så blev jag skitskraj, alla räknade kalorier hit och dit, fick ångest över att de ätit något litet förmycket och detta smittade av sig. Jag kanske åt någonting onyttigt men vågade inte skriva det för jag ville inte att vissa av er skulle få den hatiska blicken ni hade på er själva när ni gjorde ett snesteg och föra över det på mig. Jag förstår nu att det är MIN blogg, jag skriver vad JAG vill och jag vill hindra andra yngre och osäkra från att få samma tankegång som jag själv, detta gör jag genom att visa att det är okej, jag åt onyttigt och tränade inte, men vet ni vad? jag stannade på min vikt.
Självklart så förstår jag att vissa av er har andra reaktioner på det än vad jag har, men ni känner till det och förhindrar det från att hända. Så om du inte tror du kan sluta äta för att du har börjat, då är det ditt beslut om du vill göra som jag eller inte. Om du däremot är som jag och vet att du kan men är rädd för vad andra tycker, so what? det är din kropp! 
 
Samma tankar har jag haft om träning nu drar jag exempel som inte är ordagrant och jag tänker inte på någon specifik blogg (kan även hända att de har skrivit att det är deras känslor osv osv) men tillbaka till exemplet "Jag har bara tränat en timme idag, jag skippade min eftermiddagsträning" Detta fick mig att tycka att jag var dålig som bara hade kört 20 min den dagen (Jag vet att det kan inspirera men det hade motsatt verkan på mig) vilket fick mig att straffa mig själv och köra lite mer. Ett exempel till "Jag gick bara ner xxkg i veckan fan jag är värdelös" Jaha, jag har inte ens gått ner så mycket på en månad så det är fel på mig.
 
För att avsluta, det är era bloggar ni får skriva vad ni vill herregud liksom?! Men om du är som jag och börjar tänka på detta sättet, släpp det! Jag vet inte hur jag ska göra detta extra tydligt för er vad jag menar men ni är den ni är, ni vet vad ni klarar av själv. Jag vet inte hur din kropp fungerar så det som fungerar för mig behöver inte fungera för dig. 
Och det med lite onyttigt inte är så förfärligt var mest för att visa att man behöver inte gråta blod över det om man kan hantera det. Så förlåt till alla som tog det fel. Inga sårade känslor från min sida och hoppas att ni förstår att jag inte var ute efter såra någon. 

Kommentarer
Skrivet av: Kattis

Haha det syns ju vem jag är bara man går ner ett steg ;) men det är lugnt, jag får stå för det jag skrev även om det var ett jävligt grinigt inlägg av mig.. det kom inte riktigt ut som jag menade det.

Men du jag kan nästan lova dig att ingen ser på dig, eller någon annan heller, med lika hårda ögon som hen ser på sig själv. Eller så är det med mig iaf. Jag blir sur på mig själv för att jag vet bättre än att äta godis när jag inte kan hantera det - men när du äter lite godis så unnar jag dig det!

Det var just formuleringen som slog slint i mitt huvud, jag ber om ursäkt för att jag blev lite väl bitsk och tackar för förtydligandet :)

Svar: haha då tar vi och glömmer det nu då. Vi är nog båda två dåliga på att formulera oss! :)
None None

2012-10-28 @ 14:39:38
Länk: http://tjockiskattis.blogg.se
Skrivet av: Emma

:) ♥

2012-10-29 @ 07:33:33
Länk: http://tjugokilonbort.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: