Mat - 19/10 2012

Mat / Recept | 2012-10-19 | 21:57:00 Kommentera här! » 4 st

Frukost: Fibergröt axa med russin och blåbär, knäckebröd med keso och en skiva paprika.
Lunch: Rimmat kött med isbergssallad, gurka, tomat och paprika
Mellanmål: 1/4 russin
Middag: 1 port Lasagne, 1 knäckebröd med keso och en skiva paprika
 
Jag tycker att jag har ätit mycket så bestämde mig för att börja räkna kalorier igen.. Dock så hade jag helt fel, tydligen är det för lite?! måste vara fel för lasagne innehåller jättemånga kalorier så borde komma upp i mer.
 
Vetefan vad jag ska göra, ör ju inte hungrig och äter mig ju mätt? Detta är dock efter träningen las in så de drog bort lite!

Kommentarer
Skrivet av: Joline

Hmm ja det där låter konstigt. Visserligen skulle jag rent spontant säga att du kanske äter lite lite men en portion lasange innehåller ju säkert 400 kalorier... om du inte äter en pytteliten portion....

2012-10-21 @ 21:31:30
Länk: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se
Skrivet av: Kattis

Oj det ser ju jättelågt ut! Även om det nu var efter träning.. hm! Knepigt. Måste fråga - åt du ett fjärdedels russin till mellanmål? Det känns som ett väldigt litet mellanmål :P

Svar: haha jag var mätt sen! Nää, 1/4 dl skulle de såklart stå! :)
None None

2012-10-22 @ 00:03:03
Länk: http://tjockiskattis.blogg.se
Skrivet av: Kattis

Ahha haha 1/4 dl lät mer som ett mellanmål än ett fjärdedels russin ^^

2012-10-22 @ 18:27:27
Länk: http://tjockiskattis.blogg.se
Skrivet av: Malin

Jag använder också Shapeup appen för att räkna kalorier! Den funkar ju verkligen. Men borde du verkligen äta så lite som 1139 kcal? Är det inte så att om man äter mindre än 1200 kcal så börjar kroppen gå in i svält och lagra allt istället?

Svar: Jo det varnar för det haha, använder den appen så sällan.. och sen är jag osäker kring det här att man ska äta upp det man förbränt så helt ärligt så har använder jag den bara för att få en diffus riktlinje och följer inte den till pricka. :) Förstår att de är lite luddig haha
None None

2012-10-28 @ 18:14:05
Länk: http://malintva.blogg.se

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: