Träning 16/10 (30 days shred, dag 1)

Träning | 2012-10-16 | 19:09:36 Kommentera här! » 1 st

Hej på er!
Jag snackade ju igår om att jag skulle påbörja 30 dagars workout idag, så det gjorde jag. Hittade klippet Jillian Michaels 30 day shred på youtube (vet att en annan bloggare tipsade om det för en månad sedan men kommer inte ihåg vem det var och är för lat för att kolla upp de)
För att göra detta behövs: Något mjukare att ligga på (använder tältunderlag haha) och vikter, jag använde 1kg och tro mig att armarna skakade.

Level 1 ska man göra i 10 dagar och det är kondition och styrka kombinerat, det positiva är att man kan kolla på en person som visar hur man gör som nybörjare och en som visar den tuffare versionen. 
Till att börja med tyckte jag att det var lite lätt och skiftade mellan svårare och lättare men i slutet darrade armar och ben och magen ömmade. Svetten rann kanske inte i floder men de va ändå tufft. 
Tänk då på att detta var min dag 1, jag var tvungen att lägga lite mer tid på att kolla hur de gjortde så det blev lite hackigt.
 
Kommer jag fortsätta? Meningen är ju det, men samtidigt så vill jag variera mig så kanske hoppar över någon dag  eller kör dubbla träningspass någon dag. 
 
Ifall du testar detta så kommentera gärna så kan vi peppa varandra! 
 

Kommentarer
Skrivet av: Kattis

Jag har försökt mig på det ett par gånger men jag är inte mycket för rutiner, jag gillar att bryta dom mer än ha dom.. så det gick inte så bra ;) haha men hoppas det går bättre för dig!! :) det är ju inga långa pass så man hinner ju göra det varje dag även om man har det stressigt, det tar ju ingen tid liksom så det är ju bra, och man behöver inte ta sig nånstans utan kan göra det hemma!

Svar: haha, så länge man gör dem då o då så borde de inte vara någon större fara. Ja, jag älskar att man kan göra det hemma, har som sagt inget gymkort för stunden (studiebidraget borde komma snart) så passar mig perfekt!
None None

2012-10-16 @ 22:27:46
Länk: http://tjockiskattis.blogg.se

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: