Mina appar på mobilen! (gratis)

Allmänt | 2012-09-05 | 15:32:00 Kommentera här! » 0 st

Daily cardio

En av de nyaste apparna (laddade ner den igår) Här finns så man välja mellan ett konditions passpå 5 , 7.5 eller 10 min. Jag har bara hunnit testa ett på 7.5 min och där var det olika övningar som varade i 45 sek var tex hopprep, hoppa i kryss och springa på stället. Vissa är med video men inte alla, den jag testa var med video och den fick verkligen upp pulsen på mig och svettet började rinna. 
Man kan välja mellan att starta den direkt eller börja från en viss övning och då får man även se alla moment som finns med.
Kommer absolut testa den igen då den är perfekt när det är dåligt väder eller man bara vill prova något annorlunda. 
Det negativa var att de inte stod va man behövde redan innan, jag behövde ha något jag kunde göra step-ups på och som tur var hade jag en pall bredvid mig. (Om man inte kollar igenom alla övningar först)
 
 
Workout trainer

Den andra appen jag fixade igår, har inte hunnit testa övningarna men har kollat igenom appen. Det finns en lista på de olika passen där man kan se om de kräver betal versionen eller ej, hur långt passet är och hur många som gillat dem. När man valt ett pass kan man välja att starta, förhandsgranska o se alla övningar eller lägga till i kalendern (då läggs passet in i mobilens egna kalender) När man startat får man välja mellan tre olika röster, var av en är endast för betalversionen och det andra är väldigt robotaktiga. Sen är det bara att starta.
När jag har testat denna appen så kommer jag låta er veta vad jag tycker men än så länge ser det lovande ut!
 
Run keeper
 
De flesta av er har säkert denna populära appen redan men kan skriva lite om den ändå! Min mobil är sämsta och klöddar hela tiden till appen, vet att det är mobilen då den fungerar perfekt för alla andra jag har pratat med.
Här kan man välja vilken typ av träning man kör; jogg, gå, cykla eller åka skidor. Man kan ställa in sina olika mål man har med träningen och sen är det att starta den.
Genom gps så mäter den din sträcka, antal brända kalorier, tid och hur många minuter man tar på sig för varje kilometer. Eftersom det knappt fungerar för mig så vet jag inte mycket mer men jag envisas ändå att sätta igång den vid träning och rekommenderar den varmt för alla! Tror man kan se annat också men inte jag haha!
 
ShapeUp Club

Jättebra app för de som räknar kalorier eftersom man kan lägga in vad man har ätit och hur många kalorier det innehåller, man kan söka på måltider om man är osäker på hur många de innehåller. I början kan man lägga in vikt och målvikt och hur mycket man vill gå ner i veckan så räknar den ut hur många kalorier man ska äta om dagen. Man kan även lägga in midje mått (gratis) och arm, bröst och kroppsfett (betal) Det finns så klart flera funktioner än dessa men detta är vad jag använder mig av. 
Det negativa är att man kan söka på en måltid och få upp samma märke men med flera olika kalorialternativ så rekommenderar att själv lägga in det om man vill ha det så exakt som möjligt! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: