Ord som sårar

Allmänt | 2012-09-04 | 18:45:08 Kommentera här! » 3 st

När jag var yngre såg jag mig själv som tjock, kände mig obekväm bredvid mina vänner som var smala som pinnar.. Efter att ha kollat på bilder har jag sett sanningen, jag var smal och söt!
 
2006, bränd och sjuk

Samma år blev jag kallad för fet av skolans populäraste tjej, jag va tvungen att gå på toa när vi va på skolresa och bussen fick stanna åt mig, för att komma till toan va man tvungen att hoppa över en mur (inte så hög) och jag kunde inte så läraren som följde med ut fick dra upp mig, inte tänkte jag på att de i bussen kollade på mig och dömde mig. När jag kom tillbaka såg alla skyldiga ut och jag frågade min vän vad som hänt, jo hon tjejen hade kallat mig för fet och sagt de va därför jag inte kom upp.. 
Andra kanske hade skitit i det men inte jag, jag hade ju inte bästa självförtroendet.
Efter det har jag gått upp och hon har rätt, men jag ska ändra det och jag ska vara stolt.
Tjejen ser jag varje vecka fortfarande men jag kan inte ens glädja mig åt att hon är större än mig, jag tänker inte så.
 
En annan gång sa en kompis "Gud, du har gått ner i vikt. du va så tjock förr", det är väl snällt. Men det gjorde ont!
 
Om detta inlägget är kvar imorgon vet jag inte.. Men jag behövde få ut det, alla har vi väl varit med om liknande? 

Kommentarer
Skrivet av: ZtorZillen

Jag vet inte om jag håller med dig. Tycker inte alls att det är snällt att säga: du har gått ner i vikt, du va så tjock förr. Det var säkert en tanke att det skulle vara snällt...men det låter ju som om din vän inte uppskattar dig för den du är. Inte blir du en bättre vän för att du har gått ner i vikt...eller?

Svar: Jag vet inte hur det var menat, vår vänskap var väldigt speciell men jag tycker man kan lägga fram det på ett annat sätt.
None None

2012-09-04 @ 20:41:56
Länk: http://ztorzillen.blogg.se
Skrivet av: Joline

Usch ja! Det där har nog många varit med om! Jag har alltid sett mig som stor (och har blivt kallad tjock) men när jag tittar på bilder från t.ex. gymnasiet så är jag fin! Kurvig och fin!!
Bra att du skrev inlägget för jag tror att MASSOR med människor känner igen sig!

Svar: usch, ingen har rätt till att kalla någon annan för tjock. Det är bara sjukt att man kan vara ute efter att såra människor. Hur e det med bloggen? har ju bara haft min i några dagar, har du fått hatkommentarer?
None None

2012-09-04 @ 21:05:48
Länk: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Skrivet av: Pernilla

Det jag känner mest igen mig i är att ha tittat på bilder och insett att jag inte var så tjock som jag kände mig. Jag kanske var större än min vänner, med det innebär ju inte att jag var tjock. Det innebär kanske bara att de var mycket mindre. Jag har liksom aldrig varit en "pinne".

Jag har också blivit kallad tjock. Jag kan inte komma på något liknande exempel som det du ger, men jag har fått höra flera gånger att jag är tjock. Det värsta jag visste när vi gick i skolan var lekar där man på något sätt skulle lyfta/dra varandra. Jag kände mig alltid tung och var rädd att ingen skulle orka mig. Sådana lekar bäddar för elaka kommentarer!

Idag är jag mer medveten om min kropp. Jag vågar erkänna att jag är (har varit) tjock och om någon skulle anmärka på det skulle jag nog ge mina syn på det istället för att försöka förneka.

Men den där kommentaren din kompis gav, ser jag nog inte som snäll. Den delen om att du har blivit smal är snäll, men varför lägga till "du var så tjock förr". Det känns bara förminskande....

Svar: Någonting fick med den kommentaren kändes bara fel och som om hon hade något elakt i tankarna. Jag va smal när jag var yngre så skolan var aldrig problem för mig men idag känner jag mig ofta osäker om jag kan komma förbi, om jag verkligen passar vissa plagg osv. Men, vi kämpar båda två för att ändra på (Du är ju sjukt grym, tror jag sa det innan men verkligen!) det så sen när vi har gått ner kan de äta upp sina kommentarer!
None None

2012-09-05 @ 12:04:02
Länk: http://skinnyjeans.devote.se

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: