Du äckliga värld.

Allmänt | 2013-03-10 | 16:25:17 Kommentera här! » 2 st

Innan jag börjar vara seriös så måste jag bara säga, hur stolt är inte denna Skåne tjejen att Robin tog hem segern igår?! Jag satt och höll mina egna tummar och pojkvännens krampaktigt igår innan jag ställde mig upp för att köra en segerdans. Jag var nog lite gladare än Robin själv igår!
 

Har ni hört om Amanda Todd? Jag som är en medianörd hade helt missat hennes video och såg det ganska nydligen. För er som inte vet vad jag snackar om så är den korta berättelsen en tjej som skickade nakenbilder till en kille som la ut det på nätet, hon blev misshandlad och lämnad i ett dike tills hennes egna pappa hittade henne och hon la ut ett klipp på youtube där hon berättar sin historia om allt från mobbningen, att behöva flytta till sina självmordförsök. Amanda tog tyvärr sitt egna liv i oktober. 
Hennes video blev väldigt känd och många hatade henne men sen var det andra som jag som fick upp ögonen för vilken sjuk värld vi lever i.

Nu finns det en annan tjej som är känd för sina beautyvideor på Youtube från USA vars bilder hamnat på nätet kort efter hennes förhållande tagit slut. Vad händer? jo forum tar upp detta och kallar henne för massa saker. 
Jag blir chockad och äcklad! Okej, hon skickade bilderna antagligen till sin pojkvän, so what?! Och VARFÖR mobbar man henne? Ska man ge sig på någon borde det väl ändå vara expojkvännen som ens är så ful i sin personlighet att han (eller någon annan) la ut bilderna till att börja med? Jag blir så ledsen.
 
Sen tänker jag på det här med tjejer vs tjejer. Varför vill vi trycka ner varandra? Kan vi inte ha något systerskap och hålla varandra om ryggen? Jo, jag har blivit förnedrad av killar ett fåtal gånger när jag varit ute men inte i närheten av lika många gånger som av tjejer. Varför ska jag bli kallad fet, äcklig och ful? Om ni tycker jag är det så fine, gör allt i er makt att ni inte ska bli som jag om det är så farligt men varför säga det till mig? 
 
Från och med nu ska jag inte se ner på andra tjejer/kvinnor.
 
Amanda Todds video.
 
 
För jäkla bra video som tar upp detta ämnet. 
 
 
 
 

Kommentarer
Skrivet av: emma-isabella

Instämmer.
VIDRIGT!
:(

2013-03-10 @ 23:38:35
Länk: http://emmaisabellavictoria.se
Skrivet av: Kattis

Såg en video om henne för ett par månader sen, så sorgligt. Men ett systerskap finns, jag upplever det varje dag sen jag hittade feminismen :)

2013-03-11 @ 10:40:49
Länk: http://tjockiskattis.blogg.se

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: