Bra och dålig dag idag!

Allmänt | 2013-05-20 | 10:28:38 Kommentera här! » 1 st

Vilken tur att jag kollade upp schemat igår och såg att jag börjar kl 15 och inte klockat 8 (hade behövt gå upp 4.45) så nu har jag tid till allt möjligt innan jag ska gå. 
Idag är min sista lektion, sen har jag bara inlämningsuppgifter som kan göras hemifrån så jag kan väl säga att jag har sommarlov? 
 
Innan jag börjar idag ska jag lämna in min älskling, min iphone. Knappen har fastnat så den ska in, kommer få en ny. De sa att de kommer ta ca 4 h men jag vågar inte lita på det. Vetefan hur jag ska fungera helt ärligt! Jag och min mobil är ett och jag vet att det är ett hemskt beroende.. Om jag inte hinner få tillbaka den idag kommer jag inte veta någonting! Jag kollar mina appar och lyssnar på musik när jag pendlar. Jag smsar och håller kontakten med ett flertal personer under dagen och just idag blir det så lite tidsmarginal innan träningen och när jag är hemma och nu kan jag inte bara ringa o säga om jag hinner eller inte. Tänk så händer något stort idag? då kommer aftonbladet inte kunna skicka ut en notis till mig. TÄNK SÅ HÄNDER DET NÅGOT MED MIN FAMILJ? min lilla flicka är sjuk. Då kommer jag inte heller veta något. Tänk om någon hoppar framför tåget, då kommer jag sitta där 3 - 4h medans de städar upp resterna och inte ha ett piss att göra.
Okej, ni förstår va?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Skrivet av: Björkman

Hemskt beroende indeed. Tänk tiden då folk inte sprang runt med mobiler hela tiden. Jag minns vad ostressat och mer öppet det var då. Folk såg varann i ögonen istället för ner i en skärm ;) Man ringde varann på fast telefon och avtalade en tid man skulle ses och sedan gjorde man det. Om det är bra att kunna nås 24/7 eller inte? Kan jag inte svara på. Men nog var det på ett sätt friare förr. Fördelar och nackdelar med allt!

2013-05-21 @ 04:11:17
Länk: http://borgar.blogg.se

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: