Sommar och berusade människor

Allmänt | 2013-05-29 | 20:30:09 Kommentera här! » 0 st

Så jag har "sommarlov" eller arbete hemifrån som man också kan kalla det. Håller på att renskriva min sista reflektion och ska bara redogöra för att jag har uppnått lärandemålen efter detta. Tycker det är idiotiskt! För det första kan man tolka dem på tusen olika sätt, för det andra står det olika på hemsidan och på pappret vi fick och för det tredje, är det inte lärarens jobb? Nej.. jag förstår inte, jag vill inte förstå för det är jobbigt.
 
Annars har jag tränat 4 dagar i rad, jogg , jogg, jympa bas, jympa medel, fick klagomål på hur jag stava jympa också. Jag skriver det precis som det står på gymmets hemsida, såja! Nu är det förklarat. Funderar på att gå en runda men är yr idag.. Sist jag joggade så blev det 1 km jogg utan uppehåll men sen kom yrseln så jag fick sätta mig ner och sen powerwalka hemåt igen. Jag HATAR det! Har varit såhär i 19 dagar nu. Har börjat ta vitaminer, tagit Dextro energy, vilat, druckit men ingenting hjälper. Får kolla upp det hos läkaren, kanske blodtrycket som spökar igen. 
 
Igår efter träningen så väntade jag på tåget med min kompis som har flyttat (sad..) men som kom en väldigt berusad man och snackar med oss och säger att han känner mig, visst jag pratade med honom för ca 1 år sen så det är kul att han kommer ihåg en liksom trots att han knappt kunde stå på benen sist. Allting var okej (jag är inte den som ser ner på folk utan snackar mer än gärna men människor oavsett om de är berusade, hemlösa eller rosa) men sen tog han tag i min fot, frågade om han fick dricka ur min flaska och började komma lite för nära, till sist frågade han ifall jag skulle knulla med honom. JA?! DÄR OCH DÅ! eller? Alltså vad tror man att man får för svar? Funkar det? Det funkade alltså inte på mig för er som inte förstår min humor.
Jag blir så arg när jag får frågor som det, sist va det en annan berusad man som stod med sin kuk i handen och frågade om jag ville hjälpa honom, innan dess va det någon som sprang efter mig (bara 20 m men ändå man blir rädd) och ville ha sex med mig. Jag är ingen jäkla gudinna och jag är inte ens snygg så jag förstår det inte!
Fast när jag var liten fick jag alltid pengar av alkisar, på bussen, i Göteborg, Danmark mm, nu kanske det är dem som kommer och vill ha något tillbaka?
 
Jag vill tillägga att jag inte har ett hat mot ständigt berusade människor så länge de inte gör mig något. Tycker inte att människor ska se ner på varandra och ifall man bara lyssnar på deras historia så kan man uppskatta livet lite mer och se styrkan i dem ändå. Tackar min mamma som har uppfostrat mig på detta sätt och mormor som uppfostrade henne så.
 
Nu ska jag flytta på rumpan och kolla tv istället. Imorgon blir det träning igen, känns förjävligt o ha vilodag men kroppen gör så ont idag.
 
HEJ DRÖMKROPP OCH CAPS!
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: